pondělí 10. října 2016

52 km na Zubštejn

Hrad Zubštejn s víkendovou výzdobou


Trasa: Nové Město na Moravě a zpět

Cíl: Zubštejn
Zubštejn je zřícenina hradu nad vesnicí Pivonice poblíž Bystřice nad Pernštejnem. V minulosti zřícenina patřila mezi významné hrady na Moravě. Jelikož jsem se tady o ní už zmiňovala, když jsem šla z Pernštejna, nebudu se víc opakovat.

Akce:
Přestože jsem v Expediční klubovně v Brně byla zatím pouze jednou, této víkendové akci jsem neodolala.
Důležitým článkem akce byla Pája, se kterou jsem měla sraz u vlakového nádraží v Bystřici nad Pernštejnem. Měla tu již přichystané kolo, a tak jsme mohly společně vyrazit zpočátku na pohádkovou cestu, kde se nachází i Olšiakova socha (dříve zmiňovaný umělec). Poté na nás už čekalo stoupání až na Zubštejn, ale naštěstí jsme kola netlačily až nahoru a mohly jsme je nechat za vraty jednoho domu v Pivonicích. Ptejte se a komunikujte s místními, často z toho plyne mnoho výhod. Nám stačilo zeptat se malého kluka, kudy máme jet na kole na Zubštejn, abychom ho nemusely tlačit po prudké cestě pro pěší a už u mámy zařídil parkování :-)
Zřícenina hradu byla krásně vyzdobena, mohly jsme ochutnat výtečné jídlo, poslechnout si zajímavé přednášky a nakonec hrála hudba, která zapadala do atmosféry celé akce.
Byl to myslím třetí ročník této akce, tak se třeba příští rok s některými potkáme ;-)


"Pohádková cesta a Pája v akci"



Zubr od Olšiaka



"Pohádková cesta a já s bílou paní"


Výhled na Zubštejně


Téměř doma se západem slunce


Žádné komentáře:

Okomentovat