čtvrtek 17. listopadu 2016

Vídeň a vánoční trhy - Vienna and christmas market


We have time before Christmas and I wanted to feel more Christmas atmospehe and enjoy this time in peace. So we began think about idea to visit some christmas market. And finally we have chosen Christmas market in Vienna.
Fortunately we didn't have cold or rainy weather so we could enjoy it.
At the beginning we spent time in centrum of the Vienna. We visited traditional old market, market near church St. Stephen's Cathedral and hall. Near the hall is ice place for skating but I didn't see it. Probably I care more about "wurst" which I tasted later. At first I tasted punch :-)
It wasn't so much interesting that I was in Austria but everewhere I heard Czech and Slovakia language.
But I will not finish with bad story. I have to write about Schönbrunn. It's castle with christmas market in front of it. And it was something special. The best what I saw!
I hope that I will see Schönbrunn with green garden in the future.



Sice nemám téměř žádné vánoční dárky, ale zachtělo se mi naladit na vánoční atmosféru. Proto jsme začali hledat a přemýšlet, kam pojedeme na VÁNOČNÍ TRHY. Pokud o tom také přemýšlíte, tak začněte honem něco zajišťovat. Autobusy Student Agency už měly nejlepší časy obsazené. A mě se moc nechtělo vyjíždět zpět o půlnoci. Tak jsme na slevovém portále koupili zájezd směr Vídeň. Byla jsem tady naposledy na školním výletě na prvním stupni základky. A to už je vážně dlouho :-)
Naštěstí nebyla zima, pršet začalo až k večeru před naším odjezdem zpět, tak nám nic nebránilo si to pořádně užít.

A kde jsme byli? Co jsme vyzkoušeli? Prošli jsme si centrum a několik trhů. Od tradičních starých, až po trhy u kostela Stephansdom a vídeňské radnice. Trochu mě mrzí, že jsem přehlédla ledovou plochu u radnice. Nevim, kam jsem koukala :-D Asi po tom wurstu, kterému jsme neodolali. Myslím si, že je to i pro místní typická pochoutka, jelikož se u ní často zastavovali. Ale punč přišel na řadu jako první, hned u kostela Stephansdom :-)


Kostel Stephansdom 




Vánoční trh před radnicí

Starý tradiční trh v centru Vídně




Přes den jednobarevný dům a v noci....


Dokonce jsem viděla stánek s českým trdelníkem (i nápis byl český), ale tomu jsem odolala.
Abych nezapomněla, nějaké negativum to přeci mělo. Trochu mě zklamalo množství Čechů a Slováků, přestože ještě ani nebyla doba adventu. Trochu jsme byli ochuzeni o rozsvícení všech těch světýlek. Ale nebylo špatné se vyhnout tomu pořádnému davu, který přijde.
Abych nekončila negativně, tak se ještě musím zmínit o Schönbrunnu. Zámeček, u kterého taky můžete nalézt trhy, nás hodně lákal. Proto jsme našli metro, cestu, která tam vede, koupili lístky a už se jelo :-) A stálo to opravdu za to! Překrásné!!


Schönbrunn


Schönbrunn 


A jelikož jsme neochutnali sachr, doufám, že to příští rok napravíme. Zrovna zahrady Schönbrunnu budou určitě mnohem hezčí zelené a rozkvetlé.


Při odjezdu mě zaujala výzdoba tohoto domu

Žádné komentáře:

Okomentovat