neděle 18. června 2017

Sázavským pacifikem na Český Štemberk - Trip to the Český Štemberk castle

The first days after arriving back from Madeira I went to another trip for one day. We travelled by train to Český Štemberk where is beautiful castle. You can see it yet from train station. I had go around it and I tried to take the best photo. I wanted to send it into competition about the best photo of the Český Štemberk castle but at the end I didn't send it. We lost one of the first inside sightseeing this year because we had few kilometres before our finish. We continued from the castle by foot around 8,5 kilometres around the river around green touristic tagging. Finish of our trip was in Ledečko where is train station. From there we went home.



Pohled na Český Štemberk od vlakové zastávky


Aklimatizace z madeirského prostředí měla proběhnout právě na této cestě, kde někteří lidé kolem mě trochu trpěli... Směrem na Český Šternberk jsem jela ve vlaku tzv. Sázavským pacifikem s chlapy, kteří byli celí v černém a k tomu seděli na straně, kde na ně svítilo sluníčko a chtěli na můj vkus až příliš větrat. Moc nadšeně se netvářili, když jsem se na ně obrátila s žádostí o zavření okna :-( Možná to byla celkově špatně načasovaná cesta, jelikož mě trápil časový přesun (i když pouze jedna hodina), spánkový deficit a místo krásných výhledů na Sázavu jsem se občas nechala ukolébat vlakem.
Jakmile jsem ale vystoupila z vlaku, zapomněla jsem na všechny ty nepříjemné pohledy a byla jsem zaneprázdněna jedním pohledem. A to na hrad, který je od zastávky krásně vidět. Musel prozkoumat ze všech stran včetně nedaleko vzdálené hladomorny. Jelikož byla vyhlášena soutěž o nejhezčí fotku hradu, byla jsem myšlenkami u focení, nastavování programů atd. Nakonec jsem žádnou fotku nestihla ani poslat, tak tentokrát o to hezčí fotky můžete vidět v článku :-)


Pohled od hradu na meandr řeky Sázavy


Český Šternberk


Český Šternberk s městečkem pod ním


Český Šternberk


Nádvoří hradu


Nakonec jsme na jednu z prvních prohlídek interiérů v letošním roce nečekali, protože jsme měli před sebou cestu asi 8,5 kilometru a časově jsme byli vázání spoji vlaků. A každý, kdo cestuje občas vlakem, asi ví, jak je nepříjemné si nechat ujet vlak 5 minutami a čekat hodinu na další. O to horší je to v chladnějším předjarním počasí, kde není možnost navštívit místní hospůdku.
Naše cesta od hradu vedla vesničkou pod ním a dále pokračovala podél řeky Sázavy po zelené barvě až do Ledečka, kde jsme nastoupili na vlak.

Poslední pohled na Český Štemberk



Žádné komentáře:

Okomentovat