neděle 15. února 2015

Doba karnevalů


Již mě rodiče od přítele psali, že vyrážejí na karneval. Další rodinní příslušníci mají fotky na fcb. Dokonce děti kvůli této události mají volno ve škole. A mě začalo být líto, že tam s nimi nejsem, a této zábavy se opět neúčastním. Už jsem viděla fotky, které jsem mohla pořídit a pak Vám o tom napsat. A tak se tak ve čtvrtek navečer probírám fcbkem až v jedné skupině, v které jsem členem, najdu, že jedna slečna onemocněla a potřebuje za sebe záskok. A sleva je jistá!

 


 

Tak slovo dalo slovo a já za necelých 24 hodin už seděla v cizím autě s cizíma dvěma pány a dvěma slečnami směrem dálnice, kde na nás měl čekat autobus. A světe div se, čekal. Bylo to na rychlo. Po práci jsem neměla ani dvě hodiny na zabalení. Sama a za pár korun jsem se podívala do BENÁTEK na karneval. Sice mi bylo líto, že David z rodinných důvodů nemůže přiletět za mnou, ale vše zlé je pro něco dobré, a já si udělala tak trochu jiný Valentýn. Stálo mě to mnohem méně peněz a energie, než cestování na Maltu. Ušetřila jsem si dovolenou, takže si myslím, že směr Malta mě za chvíli potká a nemine. Zatím jsem navštívila pouze jejich sousedy.

Již jsem v Benátkách byla před pár lety v létě v dost teplém počasí, ale uchvátily mě. Věděla jsem, že se tam ještě někdy podívám. Malá maska mě visí jako památka nad postelí, zarámované obrázky mám nad stolem a na ploše počítače uvidíte ostrov sv. Jiří a na fcb na mém profilu se procházím po benátské promenádě. A tak platí zákon přitažlivosti a včera jsem se tímto městem procházela. A bylo to zase jiné. Navštívila jsem zase jiná místa, počasí bylo o dost chladnější, než předešlou návštěvu, mnohem více turistů, protože je nyní populární doba karnevalů. A viděla jsem plno náááádherných masek.

Přípravy vrcholí a můžeme začít...









Měli jsme "to" štěstí na pěkné počasí, protože před necelými dvěma týdny tam byly ještě záplavy. A někteří spolucestující raději vyměnili zimní obuv za holinky. Hlásili drobné mrholení a nám se přes den dokonce ukázalo sluníčko. Takže masek bylo venku požehnaně, jelikož k maskám patří správné oblečení a celá kombinace stojí stovky euro, nemohou si dovolit promoknout.

Den byl dlouhý! Ale stálo to za to. V osm hodin ráno jsme nasedali na loď z hlavního parkoviště v Itálii a už jsme si to pluli směr Benátky. Kdyby referendum dopadlo minulý rok jinak, jsou Benátky dnes už samostatný stát. A večer jsme v osm hodin opět nastupovali na loď zpět. Část dne jsem šla s průvodcem a část dne s holkami, s kterýma jsem se seznámila, a chvilinku jsem využila sama pro sebe, kde jsem zašla trochu do bočních uliček a kde jsem potkávala místní, viděla, jak suší prádlo na šňůrách na ulicích, ochutnala parmezán, zašla na horkou čokoládu a domů nakoupila čerstvé pomeranče ještě s listy stromu.
A jelikož jsem požehnaně fotila, nebudu Vás už napínat a dalších pár fotek posílám k Vám domů.

V těchto místech po levé straně je ostrov sv. Mikuláše, kde jsou ostatky právě tohoto patrona, a my ho každý prosinec oslavujeme. A před námi je ostrov s univerzitou architektury...kdo z nás jezdi do školy lodí na ostrov?

Přidat popisek
V pozadí ostrov sv. Jiří
Známý most nářků...ale pro ty, kteří více porušili právo, čekala klec. Ty visely na věži tři dny. Takže po třech dnech bez jídla a pití byli dost dehydrováni a mezi sloupy na nábřeží u náměstí sv. Marka byli oběšeni.
Pro důkaz, že jsem fotky nikde nestáhla
Málem přišli o rybu, protože tito ptáci umí být dosti rychlí.
Jiří Kolbaba by určitě nepochválil, jelikož chybí špička lodi, ale mě se i tak líbí.
V době karnevalů zde přijíždí opravdu hodně turistů
A blížíme se běžnému životu Benátčana...i ti musí prát a následně prádlo někde sušit.




Žádné komentáře:

Okomentovat