neděle 22. února 2015

Proč vlastně Malta?

Asi to většina z Vás ví, ale pro ty, co ještě netuší, jak jsem se tam vlastně dostala, jsem se rozhodla něco málo napsat. To byla totiž jedna velká náhoda. Vůbec jsem netoužila po Maltě, ale prostě někam vycestovat, kde bych zdokonalila svoje jazykové znalosti. A koneckonců si i dokázat, že to člověk zvládne. A možná i něco poznat z jiné kultury.




A ani jsem pořádně nevěděla, kde Malta leží. Původně jsem si myslela, že někde u Řecka :-D Ale pěkně popořádku... S mojí kámoškou jsme uvažovaly hned od začátku magisterského studia, že by bylo dobré po škole někam vycestovat. Kdy jindy, že? Začaly jsme chodit do volitelného předmětu, jak jinak než na angličtinu. A ve druhém ročníku jsme se přihlásily na stáž do Holandska, ale před tím studenti z Rotterdamu přijeli do ČR. Museli jsme se účastnit příprav jejich programu tady a pak i celého jeho průběhu se studenty. A to byl velký impuls pro nás obě. Abych mluvila sama za sebe, tak jsem viděla, jak je moje angličtina nedokonalá.

Po příjezdu z Holandska si další kamarádka umanula, že našich studenských možností musí využít, a než ukončí školu, tak ještě někam vyjede. Což se jí nepovedlo i nepovedlo. Dostala nabídku, že po ukončení studia může vycestovat na Maltu.  První otázky typu: Kde to je? Jak se tam mluví? atd. Když jsme zjistily, že úřední jazyk je angličtina a maltština, bylo rozhodnuto. Toho jsem se chytla a ani moc jsem nad tím nepřemýšlela. Možná bych i od celého cestování odstoupila, protože jsem kvůli této cestě opustila také práci. Takže za pár měsíců jsme se všichni tři setkaly na Maltě.

Teď už vím, kde leží. Moje kámoška už ví, že řízení aut probíhá na druhé straně, než v ČR. Jednoduše a prostě, vůbec jsme se na tuto několika měsíční stáž nepřipravovaly. Když jsem tam doletěla, trochu jsem litovala, že jsem si ani trochu nezopakovala angličtinu, ale prostě se to muselo nějak zvládnout. Protože hlady jsme být nechtěly, dostat na místo stáže jsme se nějak musely, ve špinavých věcech jsme tak dlouho chodit nemohly a tak nám nezbývala nic jiného, než komunikovat.

A stálo to vše za to!

Žádné komentáře:

Okomentovat