neděle 14. srpna 2016

Jak cestovat do Katalánska?


Občas se mě někdo ptá: Proč tam? Jak se tam dostat? Co tam? Kde budu bydlet?

Pokusím se vše shrnout, ale nejprve ještě pár vět o Katalánsku. Je oblast Španělska, která by se nejraději osamostatnila. Ekonomické schopnosti jeho obyvatel táhnou celé Španělsko nahoru. Říká se, že jsou také mnohem povahově chladnější....no oproti Čechům a Němcům je to stále ještě dobré :-P Dále mají svůj tanec, dokonce i jazyk. Ten byl za Franka zakázaný a Katalánci jsou hrdí, že se jazyk dochoval. Zajímavé je, že podobná řeč je na ostrovech Španělska i na Sicílii. Prý se od španělštiny velmi liší, ovšem mně moc rozdílná nepřipadala. Plno nápisů najdete napsané jak katalánsky, tak španělsky. Ale divadla, která nejsou finančně podporovaná státem, tak pozvánky na představení jsou dostupné pouze v katalánštině. Mají i vlastní vlajku, která má podobné pruhy jako vlajka Kuby. Tím demonstrují onu samostatnost, kterou Kuba získala.


Vlajka v Katalánsku
Tak kde se zrodil nápad vycestovat? Plán byl původně jiný a ten se opravdu téměř rok měnil. Cesta za oceán se nekonala. Až jsem si řekla, proč ne do tepla. Protože tento způsob léta se mi zdá trochu podivný :-( Chtěla jsem pro tentokrát využít rodinných vazeb a přijet do domu mé příbuzné. Což nakonec nevyšlo, ale jelikož už byly koupené letenky, muselo se jednat. A stornovat se nám za rozumnou cenu nepodařila. Proto doporučuji se nejdříve podívat na storno podmínky a pak něco stornovat, protože by se mohlo stát, že zaplatíte stejnou sumu, jako byla původní letenka. A stejně to platí s ubytováním.

Jak na letenky? Letenky sleduji na Facebooku: Zaletsi.cz, Akční letenky atd. A když nějakou letenku potřebuji, začínám vyhledávat na internetu. Tentokrát jsem letenky do Španělska nekupovala a tuto záležitost přenechala jiným. Ale jelikož připadalo v úvahu letiště v Praze nebo nějaké v Německu, rychle jsem pochopila, že poletíme z Německa. Hlavním měřítkem byla cena. Proto jsme se podívali na společnost AirBerlin. Neříkám, že jinde nelze najít levnější letenky, ale byla jsem omezena dny dovolené, časem na hledání kdy chci letět, a možná tu byla jazyková bariéra, protože němčina není moje silná stránka. A letenka mě nakonec stála okolo 4 tisíc. A cesta do Berlína s jízdenkou koupenou předem do 2 tisíc (zpáteční) u Českých drah.

Jak na ubytování? Předem jsem sledovala rady a doporučení cestovatelů na blogu a fcb. Nakonec mi dala tip na první hostel příbuzná. Tak pak nezbývalo nic jiného než hledat a srovnávat. Nakonec jsme bydleli v Albergue Torre Ametller v Cabrera de Mar.






V Barceloně jsou ceny o něco vyšší. Takže co jsem platila v předešlém hostelu za 3 noci ve dvoulůžkovým pokoji, tak tady jsem to platila za dvě noci v osmilůžkovém pokoji. Hostel jsem vybírala podle ceny a vybavení. Jmenuje se Dream Cube hostel..a tady je pár fotek.





Tady mi nastaly komplikace s rezervací a přerezervováním. Říká se "líná huba, holé neštěstí". Nakonec vše dopadlo dobře, nic jsem navíc platit nemusela, ale nějaké 2-3 hodiny času mě to stálo.

"Co Tě nezabije, to Tě posilní."


Mezi hostely jsme strávili tři noci pod "širákem". Kde to bude jsme řešili až na místě. A neměli jsme s tím nikde žádné problémy.

Žádné komentáře:

Okomentovat