neděle 31. července 2016

Barcelona


Překrásné město s téměř 2 miliony obyvateli patří mezi hlavní metropole Španělska. Dříve žila Barcelona tzv. otočená zády k moři. Přístavní čtvrť byla zanedbaná a špinavá, plná hal a kolejí. To jsem naštěstí nezažila, když jsem poprvé toto město v roce 2000 navštívila s rodiči. Asi bych se do něj nechtěla vracet.
A co ta změna? Veškeré modernizace za obrovských nákladů způsobil příchod olympiády v roce 1992.




Neměla jsem iluze o tom, že navštívím všechna nejkrásnější místa v Barceloně, protože už v mém průvodci stálo: "S tímto městem nebudu nikdy hotový. Je zde tolik zajímavostí a neustále se objevují nové. Gaudí, Picasso, Tàpies, Miró, středověké relikvie a secese, kulturní a zábavní akce, tržnice a restaurace..." Tak jsem si už před příjezdem do Barcelony tvořila plán, kam se musím podívat. Hlavně to byla Sagrada Família! Přemýšlela jsem, kudy povedou naše kroky. A znáte ty autobusy Hop on Hop off? Velmi dobře mi posloužili v Berlíně. Ale tentokrát jsem si vypůjčila pouze jejich mapu. Jejich mapa nám sloužila jako základní plán, od kterého jsme se více někdy méně oddalovali.



První cesta vedla k Sagradě Famílii a zároveň posloužila k prozkoumání, rozkoukání se a k orientaci ve městě.
Chrám projektoval Antoni Gaudí, věhlasný  architekt, který na stavbě pracoval téměř 40 let, až do své smrti v roce 1926. Dokončení stavby se plánuje na rok 2026, na sté výročí úmrtí Gaudího. Stavba je financována z příspěvků veřejnosti.
Gaudí byl velice věřící a přál si zemřít v nemocnici pro chudé, což se mu nakonec vyplnilo. Srazila ho tramvaj a jelikož ho policajt nepoznal, poslali ho do oné nemocnice, kde také naposledy vydechl.








1 komentář:

  1. Tak tam bych se jednou chtěla podívat. Už z fotek na mně dýchá ta krásná atmosféra.
    Gabrieless

    OdpovědětVymazat