sobota 24. září 2016

Postdam

Brouzdám fotkami v mobilu a najednou mě napadlo, že jsem se Vám vůbec nezmínila o německém městě Postdam, česky Postupim.


Zahrady zámku Sanssouci 


Čekala jsem nádherné město, protože pohled z vlaku byl opravdu lákavý...jen vystoupit. Ale když jsem vystoupila, byla jsem ze začátku trochu rozčarovaná. Uviděla jsem nádherné budovy, plno prostoru všude kolem. Ale zarazilo mě, že jsou to úplně nové budovy postavené ve starším stylu. Jen jsem udělala ještě pár kroků a za touto okázalostí hned stál opravdu příšerný panelový dům. Pokračovala jsme na první náměstí, které mi připomínalo éru komunismu a k tomu všemu zvláštní lidé pankáčského stylu popíjející pivo.






Naštěstí už jsme brzy vstoupili do části, kde byly uličky již několik set let staré, malé obchůdky, kavárny. Tady se mi začalo teprve líbit. Jedna část byla plná domů z červených cihel. Připadalo mi to zvláštní a snad i trochu nehodící se. Ale pak jsem zjistila, že v těchto domech žili lidé z Holandska, protože jejich evangelické náboženství nebylo v jejich zemi schváleno. Byl to důvod, proč se museli vystěhovat ze své země.











Ochutnala jsem tady kafe, které mělo kyselejší příchuť a to jsem se zatím nenaučila pít, tak mě ani nenadchlo. Za to měli výbornou zmrzlinu a to jsem v tuto chvíli ještě netušila, co přijde dál. Jen jsem ušla pár kroků, prošla jsem kolem "malé Braniborské brány" a už jsem stála v krásných zahradách a cestou si prohlížela různé budovy. Byly to zahrady zámku Sanssouci, které patří na seznam památek UNESCO. Zámek nechal vybudovat v 18. století pruský král Fridrich II.
Jestli tady někdy budete, věřte, že potřebujete hodně času na to, abyste je prošli. Stojí to za to! A Vás to nebude stát ani korunu, maximálně bolavé nohy.


Malá Braniborská brána





Zámek Sanssouci


Mlýn v zámeckých zahradách


Zámek Sanssouci


Zámek Sanssouci a budovy vlastnící místní univerzita


Zámek Sanssouci a čínský domek na čaj


Žádné komentáře:

Okomentovat