sobota 4. dubna 2015

Procesí ve Vallettě a Velikonoce tak nějak celkově

Velikonoce začínají na Maltě týden před Velkým pátkem a to svátkem Panny Marie. Už jsem psala, že Malta je velice nábožensky založená země a dokonce některé zdroje uvádějí 99% křesťanů. Z tohoto důvodu je v tomto období Malta navštěvována turisty, kteří se těší, co se bude odehrávat.

Od té doby (pátku) školáci nemusí do školy. Některá města jsou vyzdobena na tuto událost roku řetězi se světly a všude můžeme vidět velké vlajky, do kterých když se pořádně "obuje" vítr, je slyšet pořádný randál.
Ve středu a ve čtvrtek nejsou v kostelích mše. V pátek se nejí maso, výjimku tvoří ryby, a na ulicích jsou stánky s různými druhy sladkostí.

Již každoroční tradicí je procesí na Velký pátek. Procesí se odehrávají na několika místech na Maltě. Pro tuto událost jsem si vybrala právě hlavní město Malty, Vallettu.
Procesí ukazuje cestu Ježíše až po jeho ukřižování. V průvodu jsou staří, mladí a i děti, které raději opodál doprovází jejich maminka. Všichni jsou víc než vážní a ztěží někomu uvidíte úsměv na tváři, přestože jsou Malťané poměrně dost usměvaví lidi. V průvodu šly kapely, které hrály náboženské písně. A celá atmosféra byla více než sváteční. Trochu jsem je v průvodu litovala, protože i mě bylo trochu chladno, a to jsem na sobě neměla jako někteří pouze sandále a kožešinu. Hold tu na Velikonoce většinou bývá mnohem tepleji, ale tento rok je to všude tak trochu divoké. Vane od moře chladný vítr, který s místní vlhkostí vzduchu, tomu dodává pro mě úplně jiný pocit tepla. Takže i když přes den sluníčko má pořádnou sílu, již jsem si spálila svoji pěšinku na hlavě, večer nepohrdnu uzavřenýma botami. Ale někteří turisti i večer mají žabky a jen nějakou tu vrstvu oblečení.












Stejný průvod trochu z jiné ulice a už i s večerní atmosférou.





A nakonec neděle, pro místní i poslední den volna, kdy se scházejí rodiny na oběd. Některé vyrážejí za nějakou pořádnou pochoutkou do restaurace, jiní společně zůstávají doma.

Krásné svátky!

Žádné komentáře:

Okomentovat