sobota 18. dubna 2015

Žije se festami

Život na Maltě  se hodně točí kolem maltských festivalů, jimi nazývané festy. Účastní se ho mladí, staří, děti, batolata, jednoduše řečeno je to velká událost, kde se téměř všichni obyvatelé objeví. Netvrdím, že všichni navštěvují všechny festivaly, to by nebylo ani možné, protože častokrát se v jeden den odehrávají festivaly na více různých místech. Ale pokud je festa v místě bydliště, máte možnost potkat celé rodiny, jak se zdraví a povídají si se sousedy.

Na událost se město chystá již od rána. Uzavírají se ulice a následně i zdobí. Ohledně fest na Velikonoce jsem Vám toho myslím napsala až dost, ale asi nikdy jsem se nezmínila o festě ve Msidě. Pamatuji si na to jako dnes, byl červenec, a ten nádherný kostel byl osvětlen stovkami žárovek. Všude plno lidí, nevídaný ruch tohoto místa, pořádné vedro, ale hlavně veselí. Opět podotýkám, že téměř všechny slečny nezapomínají na velmi vysoké podpatky a mnoho z nich na titěrné oblečky. Ale nezapomenout hlavně na minisukni a pořádně zužitkovat make-up! A v celku nezávisí na postavě, tady si to "může" dovolit téměř každý. Asi lze napsat...kdo nezažije, nepochopí. Ale stejně Vám to brzy začne připadat normální, prostě je to součástí Malty.

Rodiny se zdraví s farářema, ti se seznamují s návštěvami (jako se mnou) a celé toto dění je normální součástí rodin. A já jen odpovídám na otázky typu odkud jsem a jak se mi líbí Malta. A pak se v jeden okamžik zhasnou všechny pouliční lampy, osvětlení, zapne se hudba a ohňostroje můžou začít. Některé jsou tak trochu netypické. Rachejtle jsou připevněné na takových kolech na sloupech, které se ještě navíc roztočí. A občas i něco chytne, jak jsem to právě ve Msidě poznala já. Ale tady žádný povyk mezi lidmi nevzniká, jen se chrlí tmavý dým, ale za chvíli se pokračuje, jako by se nic nestalo. A jak mi řekl kamarád "welcome to Malta" :-D


Konstrukce na ohňostrojovou show za denního světla


Festy nejsou jen náboženského charakteru, mají různé druhy fest. Navštívila jsem čokoládový festival, jak se psala před pár měsíci. Ale také jsou festy nutelové, jahodové, hudební  atd.

Pozvánka na dubnovou festu...lahodné jahody jsem ochutnala již na začátku dubna.

Žádné komentáře:

Okomentovat